er logget ind · Log ud >

Weekendrapport

Oprettet: 2017-24-07
Weekend: Weekend 1 · (15/07 - 22/07)

Koloni 2017 Hej alle Her kommer der en lille fortælling om årets koloni i Møllehuset I år havde vi skiftet Vig ud med Strøbye Egede strand. Mellem Køge og Store Heddinge havde vi i år lejet et lækkert stort sommerhus 10 min fra stranden. De fleste af de unge ankom på Møllevej lørdag formiddag. De sidste stødte til i Køge. Her spiste vi frokost inden turen gik til sommerhuset. Ungerne blev her fordelt på værelserne og nærområdet blev udforsket. Søndag tog vi på stranden inden vi om eftermiddagen besøgte Stevnsfortet. Her blev vi guidet rundt i et af danmarks største forsvarsværker under den kolde krig. Vi endte i den store bunker 18 meter under jorden, hvor det meget hemmelige militærarbejde havde fundet sted. Vejret var ugen igennem meget blandet, så det gjorde det lidt udfordrende at planlægge ture, men i løbet af ugen nåede vi alligevel en del; Om mandagen tog vi ind til Køge for at spise aftensmad og se Veteranbiler på Marinaen Onsdag lejede en lille båd og tøffede rundt i Københavns havn. Vi sejlede bl.a. forbi Operaen, Christiania og Nyhavn. Vi sluttede dagen af med aftensmad og biofilm på Fisketorvet. Om fredagen tog vi alle en tur I Bon Bon land. De fleste af ungerne prøvede de vildeste ting. Vi var dog et par (inkl. de voksne) der holdte os mest på jorden :-) Ugen igennem blev der grillet til den store guldmedalje i haven. Havens botanik blev i øvrigt løbende udfordret af til tider vildt boldspil :-) Men det gik uden klager fra naboer. Det var en dejlig uge og de unge fik lært dem fra de andre weekender bedre at kende. mvh Kim & Jacob link til billeder (kopier linket ind i en browser) https://photos.app.goo.gl/U5fNKzVOs8K23JAu1